Verslag: Carnaval 2017

Carnaval 2017

Rond oktober begint het carnavalsbloed weer te kriebelen bij de meeste leden van CV. En Moi Iets. Rond eind oktober staat de eerste ‘vergadering’ gepland! Wat zijn de plannen voor dit jaar? Zijn er ideeën? Zoals ieder jaar en hoogstwaarschijnlijk bij iedere carnavalsverenging gaan er de nodige vergaderingen overheen om tot een leuk idee te komen.

Een artikel in de krant over het bemesten van pompoenen met de urine van vierdaagselopers zette ons aan het denken. Net op dat moment was het Halloween en één en één is twee. De urine van de vierdaagselopers lieten we lopen, maar de pompoenen en het steeds meer op carnaval lijkende Halloween konden we prima samenvoegen tot een prachtig Groesbeeks idee!

Ons leden aantal werd dit jaar ook weer uitgebreid door de toevoeging van Rene. Deze Graafse jongen werd in onze armen gesloten en hij kon eindelijk zijn kunsten aan ons laten zien! Dit viel ons allemaal niet tegen….

De eerste tekeningen werden gemaakt en er kon begonnen worden met het bouwen van de losse onderdelen. Net zoals afgelopen jaren is de te besteden tijd geringer geworden, dus het moet vooral groot en makkelijk te maken zijn.

Brinkie zou de pompoen gaan lassen en stofferen en Stefan zou de regie over het kasteel nemen en alle bijbehorende zaken daaromheen. De daken werden vakkundig in elkaar gezet door Acker, Bert en Rene. Het zagen van de door Stefan bedachte leitjes was toch meer werk dan gedacht, hier werden ook de nodige uurtjes aan besteed!
De contouren van het kasteel waren snel zichtbaar, maar aan het schilderen van het kasteel had Peter (en soms Jeroen M) een zware klus!
Wimpie stortte zich, zoals ieder jaar, weer volledig en met overgave op de letters en het voorbord. Verbeet (Poeske) ontfermde zich over de pompoenen op de zijkant! En alleskunners Matje en Sokkie werden voor iedere klus ingezet!

De bouw verliep voorspoedig door de goede opkomst van alle leden. Traditiegetrouw kwam Thiessuh (alleen) de laatste weken voor de finishing touch!

De laatste twee weken waren ook weer ouderwets bikkelen. Zeker toen we op het laatste moment bedachten om de grote pompoen toch aan draaien te krijgen. Alles bleek toch weer (te)veel werk, of zijn we nog steeds te ambitieus? We hebben altijd gezegd, als we meedoen dan moet het er ook goed en verzorgd uitzien!

Wilma Franssen en Annie hebben ons dit jaar ook weer uit de brand geholpen met al het naaiwerk! Zonder deze hulp zou het eindresultaat niet zo mooi zijn geweest!
Op zaterdagmiddag was onze wagen klaar, wij waren er dik tevreden over! Zeker met de act die bedacht was zou het dit jaar weer helemaal goed komen! Op naar de Horst!

Dat goedkomen is 100% gelukt. Tot onze verbazing werden we 3de van Groesbeek in de grootste optocht van Nederland! Dit werd natuurlijk uitbundig gevierd!

Wij willen Zwitserloot Dak bedanken om weer de ruimte beschikbaar te stellen voor het bouwen van onze wagen! Verder bedanken wij weer iedereen die ons op enige wijze dan ook geholpen heeft!